Mijn lijst met blogs

12 april, 2012

Het ziekenhuis

Vanmorgen vroeg was ik al om half negen in het ziekenhuis aanwezig. Een locatie waar ik liever niet kom. Er werd een echo van mijn schouder/bovenarm gemaakt. Na een jaar lang pijn en zwelling in de bovenarm was dit geen overbodige luxe. Fysotherapie, intapen, zware pijnstillers het heeft allemaal niet geholpen.... Wat een (onpersoonlijk) bedrijf is zo'n ziekenhuis. Ik moest me melden bij radiologie. Achter de balie zat een struise iewat norse dame die niet echt klantvriendelijk was. Niet het type dat je nu eens lekker gerust stelt, maar eerder het type dat je naar een of andere slachtbank zal leiden. "U mag daar plaats nemen, aan het eind van de gang", kon er nog net uitkomen. Enfin, de radioloog vond dat er naast een echo ook nog foto's genomen moesten worden, dus ik weer terug naar "het zonnetje" in huis. "U hoefde toch alleen maar een echo?" zei ze toen ik meldde dat er ook foto's gemaakt moesten worden van de schouder en arm. " Ja, mevrouw in eerste instantie wel, maar dit is op verzoek van de radioloog". Waarop ze iewat verbleekte en met een knik van haar forse hoofd dezelfde woorden weer zei: "U mag daar plaats nemen". De foto's werden gemaakt, waarna ik weer lekker naar huis mocht met de wetenschap dat je in het ziekenhuis bedrijf maar een nummer bent. Overigens: een cursus klantgerichtheid zou voor sommige medewerkers geen overbodige luxe zijn. Echt niet!

Betty Mans

6 opmerkingen:

  1. Als het maar wat verbetering oplevert, wat kan jou het dan schelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gaat niet om mij, maar hoe iemand met mensen omgaat....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel herkanbaar geschreven, zie de gang ├źn die vrouw voor me bij jouw woorden. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat klantvriendelijkheid betreft mogen we hier niet klagen maar ik kan me best voorstellen dat er plaatsen zijn waar je niet meer dan een nummer bent... zo jammer eigenlijk want het kan anders en een aangename sfeer dat komt niet alleen de klanten maar ook het personeel ten goede. Veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. door de rugperikelen van vrouwlief hier, heb ik al ervaring met tal van ziekenhuizen, en ik kan je verzekeren dat het niet in elke kliniek zo erg gesteld is met die klantvriendelijkheid. Maar jammer genoeg in vele...

    Ik hoop dat je geholpen wordt, Betty, en dat je van die pijn verlost raakt

    Nog een fijn weekend verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lijkt in ieder ziekenhuis hetzelfde te zijn. Ik kan me daar kwaad om maken; dat je je gek mag betalen aan ziektekosten en dat je er zo'n slechte service voor terug krijgt. Hoop voor jou wel dat het snel weer beter gaat met je schouder, want wat vervelend, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen